(Contidos do 2.5. a 2.9. da materia de Igualdade de Xénero)
- Actividade 1. Redefinindo
- Actividade 2. Diferentes puntos de vista sobre a sexualidade.
- Actividade 3. O Rosco.
- Actividade 4. Mozas e mozos.
- Actividade 5. A ética relacional.
- Actividade 6. Que supón o consentimento.
- Actividade 7. Analista televisivo.
- Actividade 8. Empregando a lupa.
- Actividade 9. Pasando á acción.
- Actividade 10. Creando os meus dereitos.
- Actividade 11. É un dereito?
- Actividade 12. O semáforo sexual.
Contidos
- B2.5. A construción social da sexualidade dende a perspectiva de xénero.
- B2.6. As relacións afectivas e sexuais: o papel do home e da muller na sexualidade dominante.
- B2.7. Orientacións e identidades na sexualidade: construción social dende estereotipos de xénero.
- B2.8. O trato igualitario nas relacións afectivas e sexuais
- B2.9. Respecto e comprensión nas relacións afectivas entre os sexos.
Obxectivos didácticos específicos
- Identificar estereotipos e roles de xénero.
- Entender a dimensión cultural da construción da identidade de xénero.
- Analizar as diferencias de xénero na educación de nenos e nenas.
Estándares de aprendizaxe
- IGUB2.2.1. Identifica e diferencia distintos ámbitos da sexualidade a partir de exemplos reais ou simulados axeitados para a súa etapa evolutiva, recoñecendo estereotipos culturais e posibles desigualdades.
- IGUB2.2.2. Compara os roles do home e da muller nas relacións afectivas e sexuais no modelo dominante a través de imaxes ou vídeos propostos.
- IGUB2.3.1. Identifica condutas e estratexias de respecto e comprensión nas relacións afectivas e sexuais a partir de casos prácticos ou debates.
Competencias
- Comunicación lingüística
- Competencias sociais e cívicas
- Competencia para aprender a aprender
- Competencia dixital
Materiais audiovisuais
Materiais de apoio á actividade
Bibliografía de interese
Ballester Brage, Lluís; Orte Socias, Carmen (2019) Nueva pornografía y cambios en las relaciones interpersonales, Red Jóvenes e Inclusión e Universitat de las Illes Balears. Accesible en: https://cdn.20m.es/adj/2019/06/10/4007.pdf
Barbe i Serra, Alba; Carro, Serra e Vidal, Carles: La construcción de las identidades de género. Actividades para trabajar con adolescentes y jóvenes, Ed. Catarata, 2014.
Bustamante Mouriño, Alicia María (2014) Herramientas pedagógicas para la prevención de la trata con fines de explotación sexual, Fundación CEPAIM. Accesible en: http://cepaim.org/wp-content/uploads/2015/10/HERRAMIENTAS-PEDAGÓGICAS-Definitiva.pdf
Enclave feminista (2018). Guía para la prevención de la violación en cita, Instituto de la Mujer de Castilla La Mancha. Accesible en: https://institutomujer.castillalamancha.es/sites/institutomujer.castillalamancha.es/files/documentos/paginas/archivos/guia_sin_12_consejos.pdf
Fernández Peña, Liliana e Sampedro, Pilar (s/d). Educación afectivo-sexual. Adolescencia y violencia de género, Instituto Asturiano de la Mujer. Accesible en: https://www.astursalud.es/noticias/-/noticias/educacion-afectivo-sexual-adolescencia-y-violencia-de-genero
Fundación Mujeres (2011). Monografía info 93: Coeducación y mitos del amor romántico. Accesible en: http://www.fundacionmujeres.es/files/attachments/Documento/46001/image/_BOLETIN%20FM%2093.pdf
Infante, Ana; París, Ángela; Fernández, Lola e Padrón, María Mar (2009).¿Y tú, qué sabes de “eso”? Manual de Educación Sexual para Jóvenes, Deputación de Málaga. Accesible en: http://educagenero.org/Recursos/QueSabesdeEso_Mar.pdf
Lena, Adelina; Blanco, Ana Gloria e Rubio, María Dolores (2007). Ni ogros ni princesas. Guía para la educación afectivo-sexual en la ESO, Asturias, Consejería de Salud y Servicios Sanitarios. Accesible en: https://www.educandoenigualdad.com/wp-content/uploads/2014/02/guia_no_ogros_ni_princesas1069.pdf
Luna Gómez, Isabel e Villegas Suárez, Pedro (2008). Sexualidad y Salud. Aprendiendo a conocer. Día Internacionadl de Acción por la salud de las Mujeres, Junta de Andalucía. Accesible en: http://www.juntadeandalucia.es/iam/catalogo/doc/iam/2009/27752.pdf
Moreno Beltrán, Anna e Varela Fernández, Belén (s/d). Drets sexuals i reproductius. Material didàctuc adreçat a professionals que treballen amb joves majors de 16 anys, Associació de Planificació Familiar de Catalunya i Balears e Ajuntament de Barcelona. Accesible en: http://salutsexual.sidastudi.org/es/registro/d25f08043443ca12013443d44c920241
Oliveira, Chis e Traba, Amanda (2018) Ám@me. Pensar o amor no século XXI, Editorial Galaxia.
Pérez de Armiño (dir.) (2000). Diccionario de Acción Humanitaria y Cooperación al Desarrollo. Accesible en: http://www.dicc.hegoa.ehu.es/
Ramos Brum, Valeria (2011). XX Técnicas grupales para el trabajo en sexualidad con adolescentes y jóvenes, Fondo de Poboación das Nacións Unidas (UNFPA). Accesible en: http://salutsexual.sidastudi.org/es/registro/ff8081814223340201439be5d09f04e6
Ruíz Repullo, Carmen (2014), Graduando violencias cotidianas. La construcción social de las relaciones amorosas y sexuales en la adolescencia, Deputación Jaén. Accesible en: https://www.dipujaen.es/conoce-diputacion/areas-organismos-empresas/areaE/centro_documental/publicaciones/publicacion_0000000041.html
Ruíz, Carmen (2009). Abre los ojos. El amor no es ciego, Instituto Andaluz de la Mujer. Accesible en: http://www.juntadeandalucia.es/iam/catalogo/doc/iam/2009/28777.pdf
Esta plataforma está financiada pola Secretaría Xeral da Igualdade da Vicepresidencia e Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza da Xunta de Galicia, a través da subvención destinada á realización de programas de interese xeral para fins de carácter social dirixidos á promoción da igualdade entre mulleres e homes e de prevención e loita contra a violencia de xénero, con cargo á asignación tributaria do 0,7% do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas, para o ano 2019.