A violencia de xénero como produto da desigualdade

(Contidos do 4.1. a 4.4. da materia de Igualdade de Xénero)

  • Actividade 1. Isto é violencia machista?
  • Actividade 2. As violencias machistas: unha violencia estrutural
  • Actividade 3. O machismo desde o miudiño (MICROMACHISMOS)
  • Actividade 4. Detectando a violencia estrutural, analizamos as cancións.
  • Actividade 5. “Será un obxecto, será un produto, sera unha muller…”
  • Actividade 6. Que é violencia sexual
  • Actividade 7. Cultura da violación/De troula sen violencias
  • Actividade 8. Non agridas.

Contidos

  • B4.1. A violencia machista como consecuencia da desigualdade. A escalada da violencia machista: dende o micromachismo á agresión.
  • B4.2. Identificación e recoñecemento de distintos tipos de violencia machista. As consecuencias nas mulleres que a sofren.
  • B4.3. Sinais de alerta na mocidade. Detección e prevención de condutas violentas en relación co xénero.
  • B4.4. Rexeitamento de condutas violentas por razón do xénero.

Obxectivos didácticos específicos

  • Identificar estereotipos e roles de xénero.
  • Entender a dimensión cultural da construción da identidade de xénero.
  • Analizar as diferencias de xénero na  educación de nenos e nenas.

Estándares de aprendizaxe

  • IGUB4.1.1. Identifica e xerarquiza feitos, actitudes e comportamentos discriminatorios e relaciónaos coa violencia machista.
  • IGUB4.2.1. Identifica algúns tipos de violencia a partir de exemplos diversos e clasifícaos (violencia psicolóxica, física…).
  • IGUB4.2.2. Recoñece o ciclo da violencia a partir de situacións de agresións propostas.
  • IGUB4.3.1. Recoñece os sinais de alerta que permiten distinguir un caso de violencia machista, identifícaos en casos prácticos e denuncia as condutas violentas.
  • IGUB4.3.2. Participa, de maneira activa, nos diálogos propostos na clase, respectando as normas de interacción, intervención e cortesía e realiza produtos (textuais, gráficos e audiovisuais) cooperando con actitudes igualitarias.
  • IGUB4.4.1. Busca exemplos da trata de persoas e da escravitude sexual nos medios de comunicación.

Competencias

  • Competencia en comunicación lingüística
  • Competencia dixital
  • Competencia para aprender a aprender
  • Sentido de iniciativa y espírito emprendedor
  • Competencias sociais e cívicas

Materiais audiovisuais


Materiais de apoio á actividade


Bibliografía de interese

Amnistía Internacional: Hacer los derechos realidad. Talleres de sensibilización sobre cuestiones de género. Accesible en: https://www.amnesty.org/es/documents/act77/035/2004/es/

Arriaga Ramírez, Eduardo; Ayllón González, Ricardo E.; Hernández Chetrirquin, Tania e Sandoval Rubio, Pablo (s/d), Amores Chidos. Guía para docentes: Sensibilización, prevención y atención básica de la violencia en el noviazgo con las y los jóvenes, Instituto Nacional de las Mujeres México. Accesible en: https://www.imjuventud.gob.mx/imgs/uploads/AMORes_CHIDOS.pdf

Ayuntamiento de Málaga: Vivir en igualdad. Guía didáctica sobre coeducación. Guía del profesorado. Accesible en: http://www.malaga.eu/recursos/igualdad/CUADERNO_PROFESORADO.pdf

Bonino, Luis (1996): Micromacismos. La violencia invisible en la pareja. Accesible en: (https://www.europrofem.org/contri/2_05_es/es-masc/54es_mas.htm)

Fernández Zurbarán, Paola (2018). Guía para profesionales ante chicas asolescentes que sufren violencia de género: saber mirar, saber acoger, saber acompañar, Instituto Andaluz de la Mujer. Accesible en: https://www.observatoriodelainfancia.es/ficherosoia/documentos/5643_d_Guia_IAM_Adolescentes_genero.pdf

Fundación Mujeres Progresistas: Guía de sensibilización para jóvenes. Viñetas para la igualdad. Accesible en: https://fmujeresprogresistas.org/wp-content/uploads/2016/05/guia_online.pdf

Fundación Salud y Comunidad “Drogas y Género”“Observatorio Noctámbul@s”. Accesible en: https://www.drogasgenero.info/noctambulas/

Gallego Vega, Raquel (coord.), 2018: ¿Qué sabemos sobre violencia sexual? Ficha didáctica, Fundación Mujeres. Accesible en: http://www.educarenigualdad.org/documento/?id=2422

Instituto Andaluz de la Mujer (2016). Campaña “En el laberinto #NoTePierdas, sin libertad no hay amor”. Accesible en: http://www.juntadeandalucia.es/institutodelajuventud/patiojoven/patiojoven/noticias/7c135d40-a807-11e6-8875-005056b70033

Lillo Simón, Juan (s/d) Laboramorio. Prevención de la violencia de género en la adolescencia. Preguntas, juegos y actividades, Gobierno de Navarra. Accesible en: file:///C:/Users/usuario/Desktop/Materia%20Igualdade_final/laboramorioweb.pdf

López, Ainhoa e Arkaitz Gorritxo (2018): Guía didáctica. Construyendo feminidades y masculinidades alternativas, diversas e igualitarias, UNESCO Etxea. Accesible en: http://www.unescoetxea.org/dokumentuak/guia_fem.pdf

Requena Aguilar, Ana: Cómo identificar los micromachismos, La aventura del saber. Accesible en: http://laaventuradeaprender.intef.es/documents/10184/70265/Guia-LADA_Como-identificar-los-micromachismos.pdfRuíz Repullo, Carmen (2015). Guía para la prevención de la violencia sexual en jóvenes y adolescentes, Ayuntamiento de Granada. Accesible en: http://www.granada.org/obj.nsf/in/MIWOKPF/$file/Guia_DidacticaPrevencion_Violencia_Sexual_en_jovenes_2015.pdf

Socas Pérez, María A.; González Santos, Mercedes (s/d). Cambiamos la historia: elegimos igualdad. Manual de sensibilización en materia de género, igualdad de oportunidades y conciliación de la vida personal, familiar y laboral, Instituto Canario de Igualdad. Accesible en: http://www.gobiernodecanarias.org/cmsgobcan/export/sites/icigualdad/_galerias/ici_documentos/documentacion/manual_concilia_cambiamos_la_historia.pdf


Esta plataforma está financiada pola Secretaría Xeral da Igualdade da Vicepresidencia e Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza da Xunta de Galicia, a través da subvención destinada á realización de programas de interese xeral para fins de carácter social dirixidos á promoción da igualdade entre mulleres e homes e de prevención e loita contra a violencia de xénero, con cargo á asignación tributaria do 0,7% do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas, para o ano 2019.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *