O sistema de socialización diferenciada

(Contidos do 1.5. a 1.8. da materia de Igualdade de Xénero)

  • Actividade 1.  O extraterrestre
  • Actividade 2.  As caixas
  • Actividade 3. Mulleres, homes e… estereotipos
  • Actividade 4. E a publicidade, que?
  • Actividade 5. Xogamos?
  • Actividade 6. O paseo da fama
  • Actividade 7. O coidado: cuestión de sexo?
  • Actividade 8. Eliximos libremente
  • Actividade 9. Onde están as mulleres?
  • Actividade 10. Mulleres e homes no mundo
  • Actividade 11. As mulleres e os homes do futuro

Contidos

  • B1.1. Sociedade e xénero. Diferenza entre sexo e xénero.
  • B1.2. Igualdade formal e igualdade real.
  • B1.3. Feminismo e machismo.
  • B1.4. Sexismo, roles de xénero e estereotipos.
  • B1.5. O proceso de socialización. Interiorización dos roles de xénero.
  • B1.6. A construción das identidades sexuais e de xénero na adolescencia. Consecuencias no proxecto vital.
  • B1.8. Os axentes de socialización na transmisión de estereotipos e prexuízos sexistas.

Obxectivos didácticos

  • Identificar estereotipos e roles de xénero.
  • Entender a dimensión cultural da construción da identidade de xénero.
  • Analizar as diferencias de xénero na  educación de nenos e nenas.

Estándares de aprendizaxe

  • IGUB2.1.1. Nomea distintos estados emocionais e pon exemplos en situacións reais ou simuladas de relacións afectivas con trazos negativos ou de dependencia.
  • IGUB2.1.2. Distingue distintos tipos de relacións afectivas entre persoas (amizade, atracción, relación de parella) a partir de situacións dadas.
  • IGUB2.1.3. Identifica modelos de relación tradicionais de parella a partir de exemplos reais que propoñan ou situacións simuladas.
  • IGUB2.1.4. Compara distintos modelos de relacións, a partir de diferentes produtos audiovisuais (curtas, series de TV, música…), identifica os seus condicionamentos e valora a diversidade.

Competencias

  • Conciencia e expresións culturais.
  • Competencias sociais e cívicas.
  • Competencia para aprender a aprender.

Materiais audiovisuais

Análise de publicidade:

Campañas:


Materiais de apoio á actividade


Bibliografía de interese

Alonso Hernández, Carolina (2008) Hagamos visibles a las mujeres. Materiales didácticos para la Igualdad, Campaña 8M, Instituto Andaluz de la Mujer. Accesible en: http://www.juntadeandalucia.es/iam/catalogo/doc/iam/2008/14125093.pdf

Alonso Hernández, Carolina (2008) La publicidad también juega 01.Hagamos visibles a las mujeres. Guía didáctica, Campaña 8M, Instituto Andaluz de la Mujer. Accesible en: http://www.juntadeandalucia.es/iam/catalogo/doc/iam/2008/26771_01.pdf

Alonso Hernández, Carolina (2008) La publicidad también juega 02.Hagamos visibles a las mujeres. Actividades, Campaña 8M, Instituto Andaluz de la Mujer. Accesible en: http://www.juntadeandalucia.es/iam/catalogo/doc/iam/2008/26771_02.pdf

Amnistía Internacional: Hacer los derechos realidad. Talleres de sensibilización sobre cuestiones de género. Accesible en: https://www.amnesty.org/es/documents/act77/035/2004/es/

Ayuntamiento de Málaga: Vivir en igualdad. Guía didáctica sobre coeducación. Guía del profesorado. Accesible en: http://www.malaga.eu/recursos/igualdad/CUADERNO_PROFESORADO.pdf

De Blas, Alicia (s/d). Crecer con cuidados. El juego de la jenga, InteRed. Dispoñible en:

http://redciudadaniaglobal.org/wp-content/uploads/2012/09/guiaJEGA_versión_web.pdf

Tarxetas para “El juego de la jenga”. Dispoñible en:

http://redciudadaniaglobal.org/wp-content/uploads/2012/09/versionweb_Fichas_JENGA_.pdf

COGAM (s/d), Diversidad e inclusión. Taller sobre diversidad de género. Accesible en: http://www.cogam.es/wp-content/uploads/2016/12/taller-diversidad-genero.pdf

Fundación Mujeres Progresistas (s/d). Guía de sensibilización para jóvenes. Viñetas para la igualdad. Accesible en: https://fmujeresprogresistas.org/wp-content/uploads/2016/05/guia_online.pdf

Ruíz Repullo, Carmen (2014), Graduando violencias cotidianas. La construcción social de las relaciones amorosas y sexuales en la adolescencia, Deputación Jaén. Accesible en: https://www.dipujaen.es/conoce-diputacion/areas-organismos-empresas/areaE/centro_documental/publicaciones/publicacion_0000000041.html

Socas Pérez, María A. e González Santos, Mercedes, Cambiamos la historia: elegimos igualdad. Manual de sensibilización en materia de género, igualdad de oportunidades y conciliación de la vida personal, familiar y laboral, Instituto Canario de Igualdad. Accesible en: http://www.gobiernodecanarias.org/cmsgobcan/export/sites/icigualdad/_galerias/ici_documentos/documentacion/manual_concilia_cambiamos_la_historia.pdf


muller@aliad.org info@aliad.org 982 25 19 48 655 39 59 40 Rúa Milagrosa, 99-101, CP. 27003, Lugo

Esta plataforma está financiada pola Secretaría Xeral da Igualdade da Vicepresidencia e Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza da Xunta de Galicia, a través da subvención destinada á realización de programas de interese xeral para fins de carácter social dirixidos á promoción da igualdade entre mulleres e homes e de prevención e loita contra a violencia de xénero, con cargo á asignación tributaria do 0,7% do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas, para o ano 2019.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *